Inkopen en visumzaken doen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu Inkopen en visumzaken doen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu

Inkopen en visumzaken doen

Door: Ilse Evers

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was het (zoals gewoonlijk) weer een warme en zonnige dag in Paramaribo. Het was ongeveer 30 graden en dit keer zonder regen.
Vandaag werden we rond 9.00 uur opgehaald door Wim. We gingen eerst de 4 mannen naar het vliegveld brengen. Hier stapte ze op een klein (en gammel) vliegtuigje die ze het binnenland in bracht. Geduld moet je in Suriname echt wel hebben. Het woord haast kennen ze hier duidelijk niet. Zoals de Surinamers zeggen: Nederlanders hebben de klok, Surinamers hebben de tijd. Dit klopt!!!
Het vliegveld was duidelijk aan vernieuwing toe. Het was een behoorlijk oud gebouw met een erg aparte lucht binnen (niet bepaald lekker).
Het werken ging ook op zijn Surinaams. De mannen zouden om half 11 vliegen maar om 11.15 uur moesten ze nog beginnen met de bagage inladen. Na een tijdje vond Wim het ook te lang duren en zijn we gegaan.
Het doel van vandaag was om de zaken rondom het visum te regelen en om een aantal inkopen te doen.
Bij de vreemdelingen politie begon het wachten weer. We hebben een uur binnen gezeten en wat hadden ze gedaan: In elk paspoort 1 stempel gezet. We kunnen nu tot begin mei in Suriname blijven en dan moeten we het land even uit om vervolgens met een toeristenvisum weer binnen te kunnen. Dit scheelt (volgens Wim) veel tijd en geld.
Nadat alles rondom het visum was geregeld zijn we inkopen gaan doen. We hebben o.a. een klamboe, hangmat en anti muggenspray gehaald. Dit zullen we zeker nodig gaan hebben in Nieuw Nickerie.
Nadat we inkopen hadden gedaan met Wim zijn we met z'n 3en ook nog even de stad in gegaan. Wat ons meteen opviel was dat we nu veel meer nageroepen/gefloten worden dan dat Wim erbij is. We werden al wel vaak nagekeken maar nu begonnen ze ook te roepen. Ook werden we even achterna gereden. We weten nog niet echt hoe we moeten reageren of moeten doen als een man een gesprek begint. Je weet vaak niet wat ze van je willen. Dit zal uiteindelijk allemaal wennen.
Om 20.00 uur werden we weer opgehaald door Wim om samen wat te gaan eten.
Vanaf morgen gaan we 2 dagen een tripje doen. Dit zouden eigenlijk 3 dagen en 2 overnachtingen zijn maar omdat de verblijfsplaats vol zat geboekt overnachten we maar 1 nacht. We worden morgen om 7.00 uur opgehaald door Wim. Woensdag komen we weer terug in het hotel.
Ik hoop na het tripje eindelijk wat foto's te kunnen plaatsen. Tot over 2/3 dagen!!

• 04 Februari 2014 - 11:56

Opa En Oma Evers:

Hallo Ilse,
    Wat leuk dat we al diverse berichtjes hebben ontvangen.
    Je hebt een mooie stijl van schrijven.
    Wat heb je in een korte tijd al veel gezien in een heel andere wereld.
    We genieten op deze manier wel mee.
    Lieve groetjes en een kusje van
    Opa en Oma Evers

• 04 Februari 2014 - 17:41

Brigitte Snoek:

Fawaka Dames,
    Ja en nu op weg naar Kinini Paati, is super mooi.
    Jullie hebben Peer al ontmoet hoorde ik net.
    Op de terugweg kun je hamburgers gaan eten bij Mac. Naya in Brownsweg, erg lekker hoor.
    Ik hoor wel wanneer jullie weer terug zijn.
    ENJOYYYYYYY

• 05 Februari 2014 - 21:29

Suzanne:

Hee Ilse!
    Wat gaaf om dit allemaal te lezen! Leuk om te lezen dat je het daar tot nu toe leuk hebt.ik ben echt benieuwd naar je foto's.
    Geniet er vooral van daar!
    X Suzanne