Eerste dag in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu Eerste dag in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Paramaribo

Door: Ilse Evers

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo, de eerste dag in Suriname is alweer voorbij.
Vanochtend zijn we rond 10.30 uur (Surinaamse tijd) opgehaald door Wim. Hij had voor vandaag een tripje gepland. Eerst gingen we de 4 mannen, waar we gisteren ook mee hebben gegeten, ophalen. Ook zij gingen mee vandaag.
We begonnen met een boottochtje over de Surinaamse rivier. Deze stroomt vanaf de oceaan het land in. We zijn o.a. langs de haven van Paramaribo, een grote brug over de rivier, een (half) gezonken boot die al ongeveer 75 jaar midden in de rivier ligt en langs de oever gevaren.
Na dit tochtje zijn we met z'n alle op een terrasje wat gaan drinken. Wat opvalt is dat je op veel plaatsen vrolijke muziek hoort en dat de mensen eigenlijk altijd buiten zitten. Het komt allemaal erg vrolijk over.
Het is erg warm en klam buiten. Af en toe hebben we last van een regenbui. Deze duren gelukkig niet langer dan 10 minuten.
Na het terassen hebben we een klein stukje door Paramaribo gelopen. Er zijn best grote verschillen te zien. Er staan super mooie/grote huizen en daarnaast staat dan weer een huis dat op instorten staat.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar een buitenwijk van Paramaribo. Hier hebben we eerst een hapje gegeten. Het eten hier is erg goedkoop. Voor een maaltijd (die ik niet eens op krijg) betaal je omgerekend ongeveer 3 euro. Het eten hier is erg lekker (zolang je maar oppast met de sambal en de pepers).
Na het eten zijn we weer in een bootje gestapt en zijn we richting de oceaan gevaren. Het doel van dit tochtje was om dolfijnen te spotten. Helaas hebben we geen dolfijn gezien. Wel hebben we ongeveer 2 uur lekker rond gevaren en kunnen genieten van het mooie weer en de natuur. Maar aan het einde van het tochtje kwamen we terrecht in een regenbui en hebben we even lekker af kunnen koelen.
Eenmaal terug op land zijn we naar 'T Vat gereden. Dit is een restaurant/ontmoetingsplek midden in Paramaribo waar we (weer) wat hebben gegeten en gedronken. Het was erg gezellig met z'n alle.
Na het eten heeft Wim ons bij het hotel afgezet en hebben we afscheid genomen van de 4 mannen. Zij verlaten Paramaribo morgen om naar het binnenland te reizen.
We hebben net nog met z'n 3en wat gedronken op onze kamer maar gaan nu toch maar richting bed.
We hebben gratis internet in het hotel maar op een af andere manier doet de wifi het niet op mijn laptop. Ik kan gelukkig wel op mijn telefoon op internet maar kan nu dus helaas geen foto's plaatsen. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk lukt!

• 03 Februari 2014 - 08:46

Oma Wijnen:

Hallo Ilse, je hebt nu even vakantie. Geniet er van! Wat fijn dat ik ook een beetje mee kan reizen, al is het maar in gedachten. Groetjes oma.

• 03 Februari 2014 - 15:24

Papa, Mama En Sanne:

Hallo schrijftallent, het is erg leuk om zo je belevenissen te volgen. Ga zo door! En die dolfijnen, ze zullen zich vast nog wel een keer laten zien.
    Heel veel groetjes vanuit een zeer zonnig en droog Dommelen

• 03 Februari 2014 - 23:07

Brigitte Snoek:

Fawaka Ilse,
    Leuk dat jullie het gezellig hebben in Paramaribo.
    Ja en bij het Vat hebben ze ook hamburgers!!! Let wel op, het eten is daar een stuk duurder dan op Leonsberg.
    En jullie hebben al Bakabana's gegeten hoord ik.