Daar zijn we dan eindelijk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan eindelijk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Evers - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan eindelijk

Door: Ilse Evers

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteren zijn we dan eindelijk aangekomen in Suriname. Het was wel een erg lange dag. Gisteren ging om 5.30 uur (Nederlandse tijd) ging de wekker. Rond 6.30 uur zijn we aangereden naar Schiphol. We zouden om 11.30 uur vliegen maar we hadden helaas 3 kwartier vertraging. Rond 12.15 uur begon de eindelijk de 9 uur durende vlucht naar Paramaribo.
We zaten helaas niet langs elkaar in het vliegtuig maar ach, zo hadden we nog even rust. In het vliegtuig hebben we ons moeten vermaken met film kijken, af en toe wat dutten, weer een film kijken, een stukje rondlopen, weer een film kijken, ect. We kregen tijdens de vlucht 2x een warme maaltijd en regelmatig wat te drinken.
Om 17.25 uur Surinamse tijd ( 21.25 uur Nederlandse tijd) kwamen we eindelijk aan in Paramaribo. Toen we uit het vliegtuig stapte voelde we meteen met wat voor temperaturen we te maken gaan krijgen. Het was gisteren bij aankomst 27 graden, wat bewolkt en het had geregend. Het was erg benauwd en klam.
Toen we binnen kwamen moesten we aansluiten in een rij voor de paspoortcontrole. Hier kregen we meteen een stempel voor ons visum.
Nadat we de koffers hadden opgehaald stond er buiten een man voor ons klaar die ons naar het hotel zou brengen. Deze man is een goede kennis van Wim. Wim is een Surinaamse man die een goede kennis is van een docent bij ons op school. Wim vangt stagiaires op die stage komen lopen in Suriname.
Om 20.00 uur Surinaamse tijd kwamen we aan bij ons hotel. We verblijven t/m woensdag in dit hotel. We hebben een 3 persoonskamer met (gelukkig) een airco en wifi.
Om 20.30 uur zou Wim ons ophalen om iets te gaan eten. Ook ging Wim 4 mannen ophalen die mee zouden gaan. Deze mannen, van tussen de 60 en 70 jaar, waren een dag eerder aangekomen. Zij gaan met een project een schooltje opknappen.
Met uiteindelijk 8 personen zijn we lekker gaan eten in een Indisch restaurant. Erg veel trek hadden we niet na deze lange dag en al 2 warme maaltijden maar ondanks dat hebben we wel erg lekker gegeten.
Rond 23.00 uur waren we weer terug in het hotel en waren we blij dat we eindelijk in bed lagen. We zijn benieuwd wat we deze dag gaan doen met Wim maar nu eerst lekker ontbijten...

• 02 Februari 2014 - 12:37

Jell:

Heej meis
    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent maarre die tempraturen daar...
    Pffff wil ik ook.
    Grtjs Jell

• 02 Februari 2014 - 13:37

Mirian:

Hey Ilse,
    Wat fijn om te horen dat de reis goed is gegaan.
    Geniet er lekker van en stuur maar wat mooi weer deze kant op.

XXX en heel veel liefs,

Mirian (en de rest)